پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

ورود ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی به مشهد در ایام نوروز

  • کد خبر: ۱۵۷۰۳۳
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
ورود ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی به مشهد در ایام نوروز
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی داشتیم که ۱۴ هزار و ۵۸۴ عراقی، ۶۳۴۰ نفر افغانستانی و ۵۹ هزار و ۸۱۰ نفر از سایر ملیت‌ها بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف بیدخوری امروز، ۱۴ فروردین ماه، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه هرساله در پیک‌های سفر به ویژه نوروز باید ظرفیت‌های اسکان را آماده‌سازی کنیم، در کنار آمادگی کامل واحدهای رسمی به سراغ مدارس، آموزشگاه‌ها و اسکان اضطراری رفتیم، ظرفیت‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز پای کار آمدند. هرچند در ایام نوروز از این ظرفیت‌ها استفاده نکردیم. 

وی افزود: در این زمینه اطلاع‌رسانی‌گسترده انجام شد. شماره ۳۷۰۴۵ اطلاع‌رسانی شده بود و همکاران ما نیز به صورت ۲۴ ساعته در قرارگاه عملیاتی مشهد مستقر و پاسخگوی تلفن‌ها بودند. تعدادی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی را نیز برای رزرو واحدهای اقامت رسمی در قرارگاه مستقر کرده بودیم. 

بیدخوری با بیان اینکه ظرفیتی که برای استان در نظر گرفته بودیم ۷۰۰ هزار نفر و برای مشهد ۶۰۰ هزار نفر بود، عنوان کرد: جدای از واحدهای رسمی، زائرسراهای ارزان‌قیمت، مهمانسراهای دولتی، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌ها، مراکز موقت و اضطراری که سپاه آماده کرده بود، مراکز شهرداری، سالن‌های ورزشی ورزش و جوانان، ظرفیت‌های اردوگاهی سپاه و مجموعه‌های امور مساجد نیز ظرفیت‌هایی را آماده کردند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تعداد نفر شب اقامت در مشهد تا پایان ۱۳ فروردین ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۷۹ نفر و در استان ۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۹۳ نفر شب بوده که ۴۹ درصد واحدهای موقت، اضطراری و‌ رسمی در مشهد و ۵۰ درصد در استان اشغال شده است. 

وی ادامه داد: عمده اقامت‌ها در واحدهای موقت با ۶۵ درصد انجام شده، این میزان در واحدهای رسمی ۳۲ درصد و در سایر واحدها ۳ درصد بوده است. 

بیدخوری در خصوص آمار زائران خارجی عنوان کرد: ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی داشتیم که ۱۴ هزار و ۵۸۴ عراقی، ۶۳۴۰ نفر افغانستانی و ۵۹ هزار و ۸۱۰ نفر از سایر ملیت‌ها بوده‌اند. میزان ماندگاری زائر نیز ۲.۵ تا ۳ شب بوده است.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->